سئو ویدیو تکنیکهای رتبهگیری در یوتیوب و گوگل

آموزش سئو یوتیوب: بهینه‌سازی ویدیوها برای رشد کانال

“به ویدیوهای برتر کانال‌های پربازده نگاه کن تا تصاویر بندانگشتی بهترین ویدیوهاشون رو ببینی. کلمات یا سبک‌هایی که می‌تونن تقلید بشن رو شناسایی کن، بعد سبک خودت رو بهش اضافه کن. جاشوا یوبرگنگ، مدیر Digital Darts، میگه که تصویر بندانگشتی ویدیو اولین چیزیه که بیننده‌ها در یوتیوب و نتایج جستجو می‌بینن. در حالی که همیشه می‌تونی یکی از گزینه‌های تصویر بندانگشتی که یوتیوب به طور خودکار تولید می‌کنه رو انتخاب کنی، تفاوت قابل توجهی در کلیک‌ها بین این دو می‌بینی. به این ترتیب، یوتیوب می‌فهمه چطور ویدیوت رو با ویدیوهای مشابه مرتبط کنه که می‌تونه دسترسی محتوات رو گسترش بده.

به زبان ساده، سئو ویدئو یعنی بهینه‌سازی محتوای ویدیویی شما برای افزایش بازدید از طریق نتایج ارگانیک موتورهای جستجو. وقتی ویدیوهای شما به‌درستی بهینه شوند، موتورهای جستجو مثل گوگل می‌توانند آن‌ها را پیدا کرده و برای جستجوهای مرتبط نمایش دهند. بهترین کار برای رتبه گرفتن در سرچ یوتیوب و افزایش بازدید یوتیوب، سئو ویدیوهای یوتیوب است که در این مطلب 0 تا 100 آن را بررسی می‌کنیم. گوگل تا به حال هزاران ابزار رایگان ارائه کرده تا تولید کنندگان محتوا با کمک آن‌ها بتوانند از کلمات کلیدی مناسبی برای گنجاندن در محتوایشان استفاده کنند. با استفاده از داشبورد گوگل ادز (Google Ads) خود می‌توانید به این ابزار دسترسی پیدا کنید.

ویدیوهایی که یادگیری یا نحوه انجام کاری را ارائه می دهند، بازدید بیشتری را دریافت می کنند. ابزارهای خودکاری وجود دارند که می توانند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی کمک بسیاری کنند. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس کاربران قرار دارند. برای موفقیت در یوتیوب مارکتینگ، باید به صورت استراتژیک کلمه کلیدی را به ویدئو اضافه کنید. کلمات کلیدی را می توانید در نام فایل، عنوان ویدیو، توضیحات ویدئو، فصل‌ های ویدیو و اسکریپت ویدئو لحاظ کنید.

در این مقاله به بررسی دقیق مفهوم سئو کانال یوتیوب، مزایا، و روش‌های کاربردی آن خواهیم پرداخت. عملکرد الگوریتم یوتیوب به این صورت است که برای رتبه‌ بندی ویدیو و کانال‌ های یوتیوب از فاکتورهای سئو استفاده می کند. این فاکتورها شامل اطلاعاتی از جمله عناوین ویدیو، توضیحات در کپشن، تصاویر کوچک و سایر موارد است. در واقع الگوریتم یوتیوب تلاش می کند تا مرتبط‌ ترین و مفیدترین ویدیو را به کاربر نشان دهد. در نتیجه آنچه که کاربر می ‌بیند، دوست دارد و این میزان از رضایت باعث می شود تا کاربر بیشتر در پلتفرم باقی بماند. گرچه شما ویدیو را برای یوتیوب بهینه سازی می کنید، اما ویدیو شما می تواند در موتور جستجوی گوگل نیز رتبه ‌بندی شود.

هیچ اولویتی بین این روش‌ها وجود ندارد؛ اما با توجه به مزایا و محدودیت‌هایی که به‌صورت موردی در ادامه خواهیم گفت، تصمیم بگیرید که کدام یک برای هدف شما مناسب است. ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تخصصی سئو وگوگل ادز با رویکرد پرفرمنس مارکتینگ هستیم. اگر به راهکارهای دیجیتال مارکتینگ تخصصی مانند سئو و گوگل ادز برای توسعه کسب و کارتون فکر کردید، پیشنهاد میکنم یک گپی باهم بزنیم. اگر چندین ویدیو در یک صفحه اضافه میکنید مطمئن شوید که ویدیویی که میخواهید رنک بگیرد، اول از همه قرار داده شده است. همچنین این نکته هم حائز اهمیت است که همه وب سایت ها می توانند در برگه ویدیو رتبه بندی شوند، اما همه نمی توانند در جست و جوی جهانی رتبه بگیرند.

این امر باعث می‌شود که ویدیوهای شما در بالای نتایج قرار گرفته و شانس مشاهده آن‌ها بیش‌تر شود. یک صفحه اختصاصی در یوتیوب است که افراد می‌توانند ویدیوهای خود را در آن منتشر و مدیریت کنند. هر کانال به یک حساب گوگل وصل است و محلی برای نمایش تمام محتوای ویدیویی صاحب کانال است. الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وب‌سایت‌ها را مشخص می‌کند و از طرف دیگر وب‌سایت‌هایی را که تلاش می‌کنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو می‌کند. اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت‌ های گوگل حداقل می‌تواند از جریمه شدن‌های بی‌مورد جلوگیری کند. در این مطلب از بلاگ پارس‌پک در مورد همین موضوع صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در مورد این الگوریتم‌ها ارائه کرده‌ایم.

MP4 و WebM با توجه به توانایی بالای آن‌ها در قرار دادن فیلم‌های باکیفیت در فایل‌هایی با اندازه کوچک به قالب های استاندارد برای سیستم عامل‌هایی مانند YouTube و Vimeo تبدیل شده‌اند. ویدئوهای MP4 توسط همه مرورگرها پشتیبانی می‌شوند در حالیکه WebM در حال حاضر فقط توسط Chrome و Firefox پشتیبانی می‌شوند. تنها راه واقعی برای سنجش موفقیت استراتژی سئو یوتیوب، نظارت دقیق بر تجزیه و تحلیل های خود است. یکی را انتخاب کنید یا ایجاد کنید که حواس کاربر را از خود ویدیو منحرف نکند. این کارت‌ها تعاملی هستند و کاربران را تشویق می‌کنند تا ویدیوها، پیوندها، لیست‌های پخش و موارد دیگر را کاوش کنند. اگر می‌خواهید مخاطبان شما در نتیجه تماشای ویدیوی شما کار خاصی انجام دهند، مهم است که هیچ چیز را به شانس واگذار نکنید.

بازاریابی پیامکی به شما امکانات متعددی برای ایجاد تبلیغات هدفمند متمرکز بر افزایش نرخ کلیک را ارائه می‌کند. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده می‌شوند و حتی لغات موجود در  نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند. مثلا در جستجو، صفحه اصلی یا بخش پیشنهادات، حتی اگر کاربر روی آن کلیک نکند. الگوریتم‌های گوگل به قواعد و قانون‌هایی گفته می‌شود که گوگل برای امتیازدهی به وب‌سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کند. اما منظور از آپدیت گوگل که در برخی موارد به‌ اشتباه به‌جای الگوریتم مورداستفاده قرار می‌گیرد، به‌روزرسانی‌های هسته‌ی گوگل است.

برای انجام این کار، زمانی که در کانال های آنها هستید، به تب فیلم ها بروید و گزینه مرتب سازی بر اساس محبوب ترین ویدیوها را انتخاب کنید. معیارها، قوانین و محاسبات متعددی را برای تعیین رتبه بندی در نظر می گیرد، از جمله عواملی که مستقل از اقدامات شما هستند – مانند ناوبری کاربر. به خاطر داشته باشید که خود توضیحات پس از سه خط کوتاه می شود (تقریباً 300 کاراکتر). بنابراین اطلاعات مهمی را که نمی‌خواهید کاربران از دست بدهند، بارگذاری کنید. توضیحات یوتیوب می تواند جزئیات بسیار بیشتری نسبت به توضیحات متا در وب سایت ها داشته باشد.

جدا از اینکه که هر سایتی یک سایت مپ دارد، برای در دسترس‌قراردادن اطلاعات ویدئو مانند سایز، تصویر بند انگشتی و … می‌توان سایت مپ جدیدی ایجاد کرد. البته امکان اضافه‌کردن این اطلاعات به سایت مپ اصلی سایت نیز وجود دارد و فرقی ندارد که شما کدام روش را انتخاب کنید و فقط مهم این است که راه ایندکس ویدئوها را برای موتور جستجو باز کنید. سئو ویدیو به معنی بهینه سازی ویدیو شما برای رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جست و جو می باشد. استراتژی های زیادی برای بهینه سازی ویدیو وجود دارد که به ویدیو شما شانس بالاتری برای رتبه بندی می دهد، و این مقاله به همین استراتژی ها اشاره می کند. در یوتیوب هرچه کاربران زمان بیشتری را صرف تماشا ویدئوهای شما کنند؛ رتبه سئو ویدئوهای افزایش پیدا می‌کند. اما توجه داشته باشید که اکثر افراد حاضر نیستند تمام ویدئوها را تا انتها نگاه کنند.

ایجاد یک برنامه محتوایی وقتی کانال یوتیوبت روی موضوعی که دوست داری متمرکزه، می‌تونه ساده به نظر برسه. اما بیشتر اوقات، چالش در ایده‌پردازی نیست – بلکه در اجرای اونهاست. در ادامه مهمترین نکات و استراتژی‌های سئوی یوتیوب رو پوشش میدیم تا بتونی محتوات رو به طور موثر برای جستجوهای یوتیوب بهینه کنی. و با ظهور فرمت‌های محتوای دیگه، نیاز به بهینه‌سازی اونها برای جستجو هم به وجود میاد. موقعی که می‌خوای سئوی یوتیوب رو امتحان کنی، به این فکر کن که چطور می‌تونی کلمات و عباراتی که مخاطب هدفت استفاده می‌کنه رو وارد کنی. در این مقاله، نکات اثبات شده سئوی یوتیوب رو که در خیلی از کانال ها جواب داده و برای شما هم – صرف نظر از اندازه کانال‌تون – کارساز خواهد بود، مرور می‌کنیم.

این ابزارها به شما می‌گوید که آیا صفحه موردنظر برای نتایج ویدئویی واجد شرایط است یا نه. همچنین متادیتاهایی را که به گوگل کمک کرده است تا گوگل ویدئوهای شما را تجزیه کند، نشان می‌دهد. قظعا شما هم وب سایت هایی را دیده اید که ویدیو در آن ها مخفی یا در زیر صفحه قرار دارد، بنابراین کاربران باید اسکرول کنند تا در نهایت به ویدیو برسند. این کار به طورقطع باعث نرخ پحش پایین می شود، زیرا مردم نمی خواهند از مسیر اصلی بلاگ برای دیدن ویدیو خارج شوند. اگر خود صفحه برای سئو بهینه سازی نشده باشد، موتورهای جستجو در وهله اول زحمت خریدن آن را به خود نمی دهند. درواقع باید از خود بپرسید که که آیا صفحه مورد نظر عمومی است یا مرتبط به ویدیو است؟ اگر صفحه عمومی است و فقط ویدیو به آن جا پرتاب شده است پس شانس کمی برای رتبه گیری دارد.

بهترین یوتیوبرها قبل از ضبط، تصویر بندانگشتی و عنوان رو مشخص می‌کنن” میگه یوبرگنگ. دسته‌های یوتیوب مخزن بزرگ ویدیوها رو در موتور جستجو به دسته‌های مختلفی مثل بازی، آموزش، موزیک ویدیو، حیوانات خانگی، مد و غیره تقسیم می‌کنن. یوتیوب از تگ‌ها استفاده می‌کنه تا محتوا و زمینه ویدیوت رو درک کنه. این یه مثال از یک توضیحات عالی ویدیو از Brand Master Academy هست که حول تنوعی از کلمات کلیدی بهینه شده. اما ایده خوبیه که معیارهای متمرکزی رو هم انتخاب کنی که با اهدافت همسو باشن. مثلاً اگه می‌خوای مخاطبت رو افزایش بدی، تعداد مشترکین، نمایش‌ها و حفظ مخاطب رو پیگیری کن.

وارد کردن این کلمات کلیدی، تنوعی از کلمات کلیدی و عبارات تطبیق گسترده در عناصر مختلف ویدیوی یوتیوبت می‌تونه مخاطبان مناسب رو جذب کنه. علاوه بر این، رتبه‌بندی ویدیوها در یوتیوب یک عنصر کلیدی در استراتژی بازاریابی درونگرای شماست، حتی اگه اینطور به نظر نرسه. تا همین یک دهه پیش، بازاریابی ویدیویی درونگرا یک ایده کاملاً جدید بود. پاسخ دادن به کامنت‌ها، سوالات و حتی تشویق کردن کاربران به اشتراک ویدیو می‌تونه تعامل رو افزایش بده و همین باعث افزایش سئو یوتیوب می‌شه. این کلمات باید توی عنوان، توضیحات و تگ‌های ویدیو قرار بگیرن تا یوتیوب بفهمه که ویدیوی شما درباره چیه. تگ‌ها به یوتیوب کمک می‌کنند تا زمینه محتوای شما را درک کند و آن را به مخاطبان مرتبط نمایش دهد.

همچنین شامل استفاده از ویدیوها برای جذب ترافیک بیشتر به وب‌سایت شما از جستجوی ارگانیک است. فقط شروع کن به تایپ کردن یک عبارت کلمه کلیدی (یا یک کلمه کلیدی اصلی) و ببین چه کلمات کلیدی و عبارات دیگه‌ای میان. این نه تنها به یوتیوب علامت میده که ویدیوهات درباره چی هستن، بلکه باعث میشه بیننده‌ها از یک ویدیو به ویدیوی دیگه کلیک کنن، که تعداد بازدیدت رو افزایش میده و در نتیجه رتبه‌بندیت رو بهتر می‌کنه. تصاویر بندانگشتی مستقیماً روی سئوی ویدیوت تاثیر نمی‌ذارن، اما قطعاً نرخ کلیک (CTR) رو افزایش میدن. یک CTR متوسط بین 2% تا 10% ایده‌آل در نظر گرفته میشه و سیگنال مثبت یا منفی به سیستم یوتیوب میده. اینکه جستجوکننده‌ها از چه عبارت‌های جستجویی استفاده می‌کنن برای متخصصان سئو و استراتژیست‌های یوتیوب خیلی مهمه.

فقط مطمئن شوید که عنوان مختصر است و هدف کاربر را به قانع‌کننده‌ترین شکل ممکن جلب می‌کند. برای رتبه بندی عبارات خاص در جستجوی گوگل، عناوین یوتیوب نیازی به کلیدواژه محور بودن ندارند. با این وجود، آنها باید به وضوح با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشند و به پرسشی که می‌خواهید برای آن بهینه‌سازی کنید، پاسخی ارائه دهند. توجه داشته باشید که گوگل به‌طور خودکار تعیین می‌کند که آیا نسخه ویدیو را در وب‌سایت شما در مقایسه با نسخه YouTube که بر اساس آن معتبرترین نسخه از نظر الگوریتمی است رتبه‌بندی کند. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که وب سایت شما بالاتر از YouTube قرار گیرد، حتی اگر این اولویت شما باشد. گزینه ترنسکریپت کاری می‌کند که حرف‌هایی که در ویدیو زده می‌شود، ترجمه و رونویسی شود.

اما متأسفانه، در تب «ویدیوها» گوگل ظاهر نمی‌شود، زیرا ما هنوز ویدیویی درباره برچسب‌های یوتیوب برای جاسازی در پست نداریم. با این‌ حال، ما یک ویدیوی مفید و مرتبط در مورد سئوی یوتیوب داریم، بنابراین تصمیم گرفتیم آن را در انتهای پست جاسازی کنیم. به دنبال صفحاتی بگردید که در آن‌ها یک ویدیوی مرتبط و مفید در مورد موضوعی مشابه دارید، سپس آن ویدیو را در زمان و مکان مناسب در صفحه جاسازی کنید. برای مثال، راهنمای ما برای برچسب‌های YouTube یکی از پست‌های برتر ما با حدود 2400 بازدید جستجو در ماه است. هنگامی‌که چیزهایی مانند ویدیوهای نحوه انجام چندمرحله‌ای یا ویدیوهای طولانی مانند سخنرانی یا یک مستند را جستجو می‌کنید، «جستجو» پیوندهایی را به لحظات کلیدی درون ویدیو ارائه می‌دهد.

ابزار Ahrefs به عنوان یکی از ابزارهای جامع در دنیای سئو در نظر گرفته می‌شود که برای بررسی یک سایت و میزان دریافت ترافیک ارگانیک آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیورد ریسرچ یکی از قابلیت‌های مهم این ابزار می‌باشد که برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب بسیار کاربردی می‌باشد. مابقی آن وقتی برای کاربران به نمایش در می‌آید که بر روی گزینه “show more” کلیک کنند. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که در همان چند کلمه اول دیسکریپشن، از ارائه اطلاعات کاربردی همچون CTAها و یا لینک‌های ضروری استفاده کنید. وقتی که کاربران در یوتیوب به دنبال ویدئوهای موردنظر خود می‌گردند؛ تایتل ویدئو اولین فاکتوری است که به چشم آن‌ها می‌خورد.

اگر صفحه و ویدیوی شما هر دو به یکدیگر مرتبط هستند، و امیدوارید که از رتبه‌بندی آن صفحه و ویدیو اطمینان حاصل کنید، پس معنایی ندارد که ویدیو را در جای دیگری در وب‌سایت عمومی خود جاسازی کنید. مطمئن شوید سئو ویدیوتان مرتبط با آن چیزی باشد ک میخواهد رتبه بندی کنید. برای مثال من در اینجا عبارت انگلیسی چطور در آب اسکی کنیم را سرچ کردم، و واضح است که فهرست دوم برنده کاور است. چرا که شخصی وجود دارد که کاری را انجام می دهد که من میخواهم آموزش ببینم. طبق آمار ویدیوهایی که دارای کاور طراحی شده انسانی هستند، بازدیدشان ۳۰ درصد بیشتر است. تصویر زیر را بررسی کنیم، همانطور که می بینید عکس با کیفیت، جذاب و حاوی یک انسان است.

برای مثال، اگر یک وب‌سایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینک‌ها در الگوریتم Hilltop به‌عنوان معیار اعتبار در نظر گرفته می‌شوند. برای جستجوی هشتگ‌های مرتبط با محتوای ویدیوت، می‌تونی از ویژگی پیشنهاد خودکار استفاده کنی. با تایپ کردن کلمه کلیدی اصلی، موتور جستجو رشته‌ای از کلمات کلیدی رو که حول اون موضوع جستجو میشن بهت پیشنهاد میده. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی سئوی یوتیوب، نوشتن دیسکریپشن (Description) قوی و کامل درباره موضوع ویدئوهاست. معمولاً چند خط اول توضیحات بخش کلیدی برای درک این موضوع است و بهتر است کلمات کلیدی مرتبط را در اینجا قرار دهید. یوتیوب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های مجازی در دنیا این امکان را برای افراد زیادی فراهم کرده است تا از خلاقیت خود استفاده کرده و در کنار انتشار محتوا در این شبکه، درآمدی هم برای خود داشته باشند.

برای این دست از محتواها نیاز است تا به‌طور مرتب ویدئوها را به‌روزرسانی کنید تا در نتایج رتبه خوبی داشته باشند. منظور از به‌روزرسانی تولید یک ویدئو جدید با تمام دردسرهایش نیست، بلکه اگر بتوانید با یک ویرایش کوچک، مطلبی را حذف یا اضافه کنید، یعنی ویدئوی شما آپدیت است و برای کاربر تازگی دارد. همان طور که متا دیسکریپشن یا متای توضیحات برای محتوای متنی مهم است، برای ویدئو هم باید توضیحاتی را متناسب با محتوای ویدئو درون صفحه قرار دهید. در توضیحات ویدئو حتماٌ از کلمات کلیدی مرتبط با عنوان و موضوع ویدئو استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم با ارائه نکات کاربردی برای بهبود رتبه سئو ویدئوهای یوتیوب، شما را در پروسه موفقیت در این شبکه یاری کنیم. چنانچه شما نیز روش کاربردی برای بهبود رتبه سئو یوتیوب می‌شناسید؛ خوشحال می‌شویم آن را از بخش کامنت‌های این مقاله با ما در میان بگذارید.

سئوی ویدئو مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که کمک می‌کند میزان ترافیک سایت از محتواهای ویدئویی در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو افزایش پیدا کند. در حالی که سئوی یوتیوب به این معناست که ویدئوهای شما در بیشتر جستجوها و ویدئوهای مرتبط پلتفرم یوتیوب به کاربران نمایش داده شود. با اینکه یوتیوب به موتور جستجوی محتوای ویدئویی شناخته شده است، اما همچنان یک پلتفرم است که روند بهینه‌سازی محتواها در آن با گوگل متفاوت است. بر اساس گزارش Statista در سال ۲۰۲۲، افراد به‌طور متوسط ۱۹ ساعت در هفته را مشغول تماشای آنلاین ویدئو هستند! با توجه به این آمار، طبیعی است که تولید محتوای ویدئویی در چند سال اخیر به یکی از استراتژی‌های کلیدی بازاریابی محتوایی تبدیل شده باشد.

اما سایر پلتفرم‌ های اجتماعی همچون اینستاگرام و یوتیوب نیز قوانینی را برای رتبه بندی در نظر می گیرند که از طریق سئو این رتبه بندی صورت می گیرد. یک استراتژی قوی سئو یوتیوب شامل بهینه سازی یوتیوب و سئو خارجی است. اگر بتوانید این دو تکنیک را به خوبی اجرا کنید، در یوتیوب رتبه قابل توجهی را دریافت خواهید کرد. این مقاله به اهمیت سئو ویدیو به‌عنوان یکی از مؤثرترین ابزارها برای جذب مخاطب و افزایش دیده‌شدن در گوگل و یوتیوب می‌پردازد. با ارائه راهکارهایی نظیر بهینه‌سازی عنوان، توضیحات، ویدیو تگ‌ها و تصاویر بندانگشتی، امکان دستیابی به نتایج بهتر در جستجوهای ارگانیک فراهم می‌شود.

تامنیل (thumbnail) ویدئو اولین تصویری است که کاربران هنگام اسکرول کردن در میان ویدئوهای مختلف با آن روبرو می‌شوند. در کنار تایتل، تامنیل نیز سیگنال‌هایی در رابطه با محتوا ویدئو شما به مخاطب می‌دهد. بنابراین انتخاب تامنیل مناسب می‌تواند در افزایش بازدید و دیده شدن ویدئوهای شما نقش کلیدی داشته باشد. با دارا بودن بیش از 120 میلیون کاربر فعال روزانه، یوتیوب به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای پاسخ به سؤالات و نیازهای مختلف کاربران در نظر گرفته می‌شود. توجه داشته باشید که این مورد در کشور ما نیز صدق کرده و آمارها نشان می‌دهند که میزان محبوبیت این شبکه در میان کاربران ایرانی نسبت به سال‌های قبل رشد قابل توجهی داشته است. در این رابطه می‌توانید با بهبود سئو ویدئوهای خود برای صفحه سرچ احتمال دیده شدن آن‌ها توسط کاربران جدید را افزایش دهید.

در یک ویدیو، ممکنه یک CTA شفاهی داشته باشی که از بیننده‌ها می‌خواد لایک کنن، مشترک بشن یا به اشتراک بذارن. برای ویدیوی دیگه، از مخاطبت بخواه ویدیوت رو بوکمارک کنه یا روی لینک‌های به اشتراک گذاشته شده در توضیحات کلیک کنه. این ویژگی پیدا کردن رایج‌ترین عبارات جستجو برای موضوع ویدیوت رو ساده می‌کنه. اگرچه طول ممکنه از یک حوزه به حوزه دیگه متفاوت باشه، طول بهینه ویدیو حدود 11 دقیقه است. درست مثل پست‌های وبلاگ طولانی‌تر که بهتر از پست‌های کوتاه عمل می‌کنن (کمتر از 1000 کلمه)، ویدیوهای طولانی‌تر هم رتبه بهتری نسبت به کوتاه‌ترها می‌گیرن.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/