راهنمای سئو تکنیکال برای سایتهای مبتنی بر Vue.js

بهینه‌سازی اپلیکیشن در vue js راکت

کاهش bloat code می‌تواند به بهبود عملکرد یک وب‌سایت و در نتیجه سئوی فنی آن کمک کند. این کار را می‌توان با حذف هر کد غیرضروری یا اضافی، مانند فایل‌های CSS یا جاوا اسکریپت استفاده نشده، بهینه سازی تصاویر و کوچک کردن فایل‌های HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای کاهش اندازه آن‌ها انجام داد. ساختار درست و منطقی وب‌سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای سایت را به درستی ایندکس کنند. برای این منظور باید از یک ساختار سلسله‌مراتبی و منسجم استفاده کنید. ابزارهای مختلف سئو سایت برای سنجش اقداماتی که کارشناس سئو برای بهینه‌کردن مؤلفه‌های تکنیکال سئو (معماری و نقشه سایت، سرعت سایت و محتواهای کپی) انجام داده است،‌ به او کمک می‌کنند. یک راه برای رسیدن به این هدف و حفظ Crawl Budget برای صفحات مهم، معرفی نقشه سایت است که می‌شود با کمک آن به گوگل گفت که چه صفحاتی را ببیند و چه صفحاتی را نبیند.

بناراین میتوان گفت این فریمورک طرفداران زیادی دارد و میتواند در زمینه شغلی موفقیت های زیادی برای شما داشته باشد. 2- Vue یک فریمورک سبک با کارکردهایی است که فریمورک‌های بسیار سنگین‌تر ارائه می‌کنند. توسعه اپلیکیشن های نرم افزاری یکی از محبوب ترین کسب و کارهایی است که هم در سطح فردی و هم در سطح سازمانی دنبال میشود. توسعه دهندگان برای راه اندازی برنامه های موفق، از ابزار و تکنیک های مختلف استفاده می کنند. با استفاده از روش‌های ساده مثل تعیین سایز تصاویر و به‌کارگیری Placeholder، می‌تونید CLS صفحات پرتصویر رو بهبود بدید.

سئو تکنیکال یکی از بخش‌های کلیدی و ضروری در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوست. بدون رعایت اصول فنی درست، حتی بهترین محتواها هم ممکنه توسط گوگل دیده نشن و کاربران هم تجربه خوبی از سایتت نداشته باشن. از افزایش سرعت سایت و استفاده از HTTPS گرفته تا حل مشکلات محتوای تکراری و بهینه‌سازی تصاویر، همه این‌ها به بهبود رتبه سایتت کمک می‌کنن. سئو تکنیکال یکی از اجزای حیاتی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است که به بهبود عملکرد و تجربه کاربری سایت کمک می‌کند. با بهینه‌سازی فنی سایت خود، می‌توانید رتبه‌های بهتری در نتایج جستجو کسب کنید و ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید.

خزندگان موتورهای جستجو برای خزیدن در صفحات هر وبسایت زمان و انرژی معینی را اختصاص می‌دهند. اگر وبسایت طراحی واکنش‌گرا داشته باشد، کارشناسان سئو نباید نگرانی زیادی ازبابت بهینه‌بودن وبسایت برای موبایل داشته باشند. درغیراین‌صورت،‌ با همکاری تیم فنی پروژه، باید مطمئن شوند که وبسایت در تلفن‌های همراه هم درست و کامل نمایش داده می‌شود. همان‌طور که در اینفوگرافی بالا مشخص است، معیارهای ذکرشده فقط بخشی از معیارها و استانداردهایی است که گوگل برای ارزیابی تجربه تعامل کاربر با صفحات یک سایت بررسی می‌کند. بنابراین،‌ بهینه‌سازی وبسایت برای معیارهای Core Web Vitals ضروری است،‌ اما کافی نیست. کارشناس سئو باید وبسایت،‌ حوزه کاری و تعداد موضوعات را بررسی کند و بعد تصمیم بگیرد.

استفاده از نشانه‌گذاری اسکیمای (Schema Markup) برای اطلاعات محصولات، نظرات مشتریان، رویدادها و سایر محتواها می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی سایت و افزایش نرخ کلیک (CTR) کمک کند. ابزارهای مانند Google Structured Data Testing Tool می‌توانند به شما در بررسی و اصلاح نشانه‌گذاری‌های استفاده شده کمک کنند. اگر سئوی تکنیکال سایت هر گونه مشکلی فنی داشته باشد، بر عملکرد وبسایت در نتایج جستجوی گوگل تاثیر منفی خواهد گذاشت. خزنده‌های گوگل به صفحات مختلف سایت دسترسی نخواهد داشت و نمیتوانند آنها را فهرست و ایندکس کنند. استفاده از فریمورک‌های جاوا اسکریپت مثل React و Vue برای طراحی وبسایت، اگرچه تجربه کاربری بهتری ایجاد می‌کنه، اما چالش‌هایی رو در زمینه سئو به همراه داره.

اغلب توصیه می شود از یک خزنده عمیق مانند Screaming Frog در کنار یک خزنده مبتنی بر ابر مانند Ahrefs برای ترکیب داده های دقیق و تجزیه و تحلیل دقیق استفاده کنید. GSC برای بررسی دسترس‌پذیری و ایندکس کردن و سایر برنامه‌های کاربردی گسترده‌تر، مانند مشاهده کلمات کلیدی Google که بیشترین کلیک‌ها و نمایش‌ها را داشته‌اند، استفاده می‌شود. کارشناسان فنی سئو باید بدانند که چگونه با استفاده از ابزارهایی مانند برگه عملکرد ابزار توسعه کروم، داخل مرورگر را بررسی کنند. این باعث ایجاد تنگناهای بارگذاری صفحه می شود، حتی زمانی که جاوا اسکریپت به سرعت برای کاربر نهایی شما ارسال می شود. در گذشته، بررسی‌های فنی شامل ارزیابی بک‌لینک‌ها برای پیدا کردن لینک‌های مضر و رد کردن آنها برای جلوگیری از جریمه شدن سایت بود.

احمقانه به نظر می‌رسه، نه؟ این دقیقاً کاریه که سایت‌های ناکارآمد انجام می‌دن! این فصل کمکت می‌کنه تا بفهمی سایتت کجای کارش مشکل داره، چطور می‌تونی بهینه‌ترش کنی و چقدر این بهینه‌سازی می‌تونه روی رتبه‌بندی و تجربه کاربر تأثیر مثبت بذاره. اگه بتونی این تعامل رو خوب مدیریت کنی و اعتمادشون رو جلب کنی، خیلی راحت‌تر می‌تونی موانع فنی رو کنار بزنی و کارهای مهم رو سریع‌تر پیش ببری. سئوی فنی یا تکنیکال سئو، بیشتر بر روی کدنویسی (code-level) وب سایت شما تمرکز دارد تا خزیدن یا در اصطلاح کراول کردن را بهبود بخشد و امکان دیده شدن در نتایج serp  گوگل را سریعتر و گسترده تر کند. بنابراین همگامی تولید محتوا و رعایت سئو تکنیکال برای بدست آوردن سریع‌ترین نتایج ضروری است.

علاوه بر این، صفحات AMP در سرورهای گوگل ذخیره می‌شوند، به این معنی که وقتی کاربر روی یک صفحه AMP از نتایج جستجو کلیک می‌کند، آن صفحه با سرعت بیشتری، لود می‌شود. این عامل می‌تواند منجر به افزایش نرخ کلیک (CTR) و ترافیک کلی وب‌سایت شود. بااین‌حال، اجرای AMP ممکن است به تغییرات فنی قابل توجهی در وب‌سایت نیاز داشته باشد و ممکن است برای همه انواع وب‌سایت‌ها مناسب نباشد. مهم است که مزایا و معایب بالقوه پیاده‌سازی AMP را بسنجید و در نظر بگیرید که آیا با اهداف و مخاطبان وب‌سایت شما همخوانی دارد یا خیر. کارشناسان سئو با استفاده از دستورالعمل‌ها و استانداردهای سئو تکنیکال و با همکاری تیم فنی باید اطمینان حاصل کنند که وبسایت برای خزش ربات‌های موتورهای جستجو و ایندکس‌شدن در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. سئو تکنیکال وبسایت و صفحات آن را برای ورود و خزش ربات‌های موتورهای جستجو هموار می‌کند.

بدون بهینه‌سازی‌های فنی مناسب، حتی بهترین محتوای سایت شما نیز ممکن است به درستی ایندکس نشود و در نتایج جستجو به چشم نیاید. سئوی تکنیکال به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما را به درستی خزیده، ایندکس کرده و محتوای آن را بهتر درک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ۵ ترفند مهم برای افزایش بودجه خزش سایت روی لینک کلیک نمایید. نقشه سایت یک فایل XML است که تمام صفحات وب سایت شما را شامل می‌شود و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای سایت شما را بهتر شناسایی کنند. برای ایجاد نقشه سایت می‌توانید از ابزارهایی مانند Google Search Console استفاده کنید.

شما باید بتوانید این موضوعات را به گونه ای مورد بحث قرار دهید که یک توسعه دهنده ارشد وب بتواند آن را درک کند. یک سئوکار فنی پیشرفته به راحتی در مورد فناوری هایی مانند موازی سازی جاوا اسکریپت یا رندر سمت سرور صحبت می کند. یک متخصص سئو تکنیکال بر روی تمام error ها و خطاهای مهم مربوط به متادیتاها که شامل تایتل‌های طولانی صفحات یا عدم نوشتن توضیحات متا و… تمام موارد مربوط به سئوی فنی را چک می کند. این مقاله، مملو از نکات و ترفندهای تخصصی سئو تکنیکال است که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را به یک رقیب شکست‌ناپذیر در دنیای آنلاین تبدیل کنید. برای حل این مشکل باید لینک‌های شکسته را شناسایی و به مسیرهای صحیح تغییر مسیر دهید. تگ canonical در قسمت محتوای کپی یا مشابه قرار می‌گیرد و به ربات‌ها و موتورهای جستجو می‌گوید که این صفحه محتوای مشابه یا کپی‌شده از محتوای یک صفحه‌ی دیگر (صفحه اصلی که باید ایندکس شود) را دارد.

همیشه شنیدی که باید از محتوای تکراری دوری کنی و این توصیه‌ای کاملاً درسته! گوگل دوست داره به سایت‌هایی با محتوای منحصربه‌فرد و ارزشمند پاداش بده، نه به محتوای تکراری که از جاهای دیگه کپی شده و تو چند صفحه مختلف پخش شده. سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، نقش بسیار مهمی در موفقیت وب سایت ها دارد. کدهای وب سایت شما باید به گونه ای نوشته شوند که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو خوانا و بهینه باشند. در این مقاله، به بررسی بهترین شیوه های کدنویسی بهینه برای سئو می پردازیم تا وب سایتی سئو-فرندلی و پرسرعت داشته باشید.

اما سئو تنها به محتوای باکیفیت و استفاده از کلمات کلیدی محدود نمی‌شود. یکی از بخش‌های اساسی سئو که بسیاری از سایت‌ها آن را نادیده می‌گیرند، سئو تکنیکال (Technical SEO) است. امروزه بیشتر مشکلات سرعت به ازدحام در مرورگرهای وب کاربران شما گره خورده است. اکنون، ما وب‌سایت‌های خود را بهینه‌سازی می‌کنیم تا محتوای سرویس را به سریع‌ترین روش ممکن ارائه دهیم، حتی در دستگاه‌هایی با قابلیت‌های محدود. با این حال، هر دو نوع سئو در یک نقطه مشترک هستند و به آن بررسی لینک‌ها می گویند.

سئو تکنیکال باعث می‌شود که سایت شما کاربرپسندتر شود و تجربه بهتری برای بازدیدکنندگان ایجاد کند، که خود نیز می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند. سئو تکنیکال به فرآیند بهینه سازی جنبه‌های فنی یک وب‌سایت با هدف کسب رتبه بالاتر در صفحات نتایج جستجو، اشاره دارد. جنبه‌های فنی، شامل بهینه سازی ساختار، کد و زیرساخت وب‌سایت برای موتورهای جستجو و کاربرپسندتر شدن آن است. سئو تکنیکال به عنوان بخشی کلیدی از استراتژی سئو، نقش مهمی در بهبود رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو ایفا می‌کند. با پیروی از چک‌لیست‌های سئو تکنیکال و بهینه‌سازی ساختار فنی سایت، می‌توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو و کاربران بهتر بهینه‌سازی کنید و در نتیجه ترافیک بیشتری جذب نمایید.

در دنیای Vue.js، این روش، اغلب راه پیش فرضی برای ساخت برنامه‌های وب است. Vue CLI 3 و برخی از قالب‌های قدیمی پیکربندی‌های رسمی  وب سایت هستند. SPA  به این معنی است که برنامه وب شما به طور کامل در سمت مشتری ساخته شده است. شما فایل‌های vue را می‌نویسید، آن‌ها به جاوااسکریپت تبدیل می‌شوند و این جاوااسکریپت برای نشان دادن نهاییhtml  استفاده می‌شود. هدف ما این نیست که به معنی کلمه seo بپردازیم و بگوییم که سئو چه کاری را انجام می‌دهد.

مشکلات محتوای تکراری همچنین می‌تواند منجر به جریمه توسط موتورهای جستجو شود و به رتبه‌بندی کلی وب‌سایت در موتورهای جستجو آسیب بزند. برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری، مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند از تگ کنونیکال برای مشخص کردن محتوای اصلی استفاده کنند. همچنین اطمینان حاصل کنند که هر صفحه دارای عنوان و توضیحات متای منحصربه‌فرد است. علاوه بر این، نظارت منظم وب‌سایت برای مشکلات محتوای تکراری و حل سریع آن‌ها می‌تواند ایندکس شدن و عملکرد کلی سایت در نتایج را بهبود بخشد. سئو تکنیکال به بهینه‌سازی فنی سایت مربوط می‌شه که شامل مواردی مثل سرعت سایت، ساختار لینک‌ها، امنیت (HTTPS)، و بهبود عملکرد صفحات می‌شه.

سئو فنی علاوه‌بر ربات‌ها و خزش و ایندکس، به بهبود تجربه کاربر هم مربوط است. برای گوگل هیچ‌چیز مهم‌تر از رضایت کاربر نیست و اگر وبسایتی نتواند کاربر را راضی کند، رتبه خوبی در نتایج گوگل نخواهد داشت. سرعت وبسایت و طراحی واکنش‌گرا از مهم‌ترین عواملی محسوب می‌شوند که در تأمین رضایت کاربر از تعامل با وبسایت نقش دارند. سئوی فنی فرآیند حصول اطمینان از مطابقت وبسایت با الزامات تکنیکال موتورهای جستجوی مدرن با هدف بهبود رتبه‌بندی ارگانیک است. مؤلفه‌های اصلی سئوی فنی شامل خزیدن، نمایه‌سازی (ایندکس)، رندرینگ و معماری وبسایت می‌شود. اگه صفحه سایتت خیلی سنگین باشه، زمان زیادی طول می‌کشه تا بارگذاری بشه و کاربر احتمالاً وسط کار بی‌خیال می‌شه و سایتت رو ترک می‌کنه.

ساختار درختی سایت و دسته‌بندی درست و منطقی صفحات برای تنظیم ناوبری وبسایت نیز اهمیت فو‌ق‌العاده‌ای دارد. هرچه ناوبری یک وبسایت بهتر باشد،‌ کاربران تعامل بهتر و رضایت‌بخش‌تر و درنتیجه تجربه‌ کاربر مثبت‌تری را از تعامل با سایت خواهند داشت. در دنیای دیجیتال امروز، داشتن حضور آنلاین قوی برای موفقیت هر کسب‌و‌کار آنلاین حیاتی است. بهینه‌سازی وبسایت برای موتور‌های جستجو (SEO/Search Engine Optimization) نقشی اساسی در تقویت حضور آنلاین هر وبسایت (کسب‌وکار/برند) و جلب ترافیک ارگانیک برای آن ایفا می‌کند. در عمل، مجموعه‌ای از قوانین و بهترین شیوه‌های نوشتن وب سایت‌هاست که در نهایت روی بازدید وب سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارد.

هرچی صفحات سایت سبک‌تر باشن، سریع‌تر بارگذاری می‌شن و این یعنی رتبه بهتری در نتایج جستجو و تجربه کاربری بهتری. تا حالا شده تو یه سایت بچرخی و روی یه لینکی کلیک کنی که به هیچ جا نرسه یا بهت ارور بده؟ این اتفاق معمولاً به خاطر لینک‌های شکسته یا همون Broken Links میوفته. این لینک‌ها مثل درهای بسته‌ای هستن که هیچ جایی نمی‌برنت و همین کلی تجربه کاربری رو خراب می‌کنه. علاوه بر این، گوگل هم از این موضوع خوشش نمیاد و می‌تونه به رتبه سایتت توی نتایج جستجو آسیب بزنه. ربات‌های جستجو برای جمع‌آوری اطلاعات سایت شما صفحات شما را مورد خزش یا کرال قرار می‌دهند.اگر به نوعی جلوی خزش این ربات‌ها گرفته شده باشد، آن‌ها نمی‌توانند صفحات شما را ایندکس یا رتبه‌بندی کنند. اولین قدم برای پیاده سازی سئوی فنی این است که اطمینان حاصل کنید تمام صفحات مهم شما قابل دسترسی هستند و پیمایش و کرال کردن آن‌ها آسان است.

مجموعه دیگری از تاکتیک‌ها مانند سئو تکنیکال نیز وجود دارند که در زیر چتر سئو قرار می‌گیرند. AMP (Accelerated Mobile Pages) مخفف صفحات موبایلی پرسرعته و برای ارائه محتوا با سرعت بیشتر به کاربرای موبایل استفاده می‌شه. AMP از سرورهای کش استفاده می‌کنه و یه نسخه خاص از HTML و جاوااسکریپت داره که باعث می‌شه محتوا سریع‌تر بارگذاری بشه. حالا مشکل چیه؟ وقتی جاوااسکریپت روی مرورگر کاربر (رندر سمت کاربر) اجرا می‌شه، موتورهای جستجو مثل گوگل هم نمی‌تونن اون بخش از سایت رو ببینن تا وقتی که مرورگر کدهای جاوااسکریپت رو "رندر" کنه. یعنی بخش‌هایی مثل متن، لینک و تگ‌هایی که با جاوااسکریپت لود می‌شن، تا وقتی اجرا نشن، توی کد صفحه دیده نمی‌شن و ممکنه گوگل نتونه اون‌ها رو بخونه. تصور کن که تو صبح می‌خوای بری سر کار، ولی فقط یه لنگه کفش رو بپوشی، یه مسیر طولانی‌تر رو انتخاب کنی و وقتی به دفتر رسیدی، برگردی خونه تا لنگه دیگه کفش رو بیاری.

بدون سئو فنی قوی، کسی نمی‌تواند از محتوای غنی و مفید شما بهره‌مند شود. اما اگر سئو فنی شما به‌درستی مورد توجه قرار نگرفته باشد چه؟ در این‌صورت شما قرار نیست در رنکینگ جایی داشته باشید. یعنی هرچه دسترسی گوگل به محتوای خود را آسان‌تر کنید، شانس بیشتری نیز برای رتبه‌بندی خواهید داشت. داده‌های ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک می‌کنن که بهتر بفهمن محتوای صفحت درباره چیه. همچنین ممکنه به نمایش امکانات ویژه‌ای مثل ریچ اسنیپت‌ها توی نتایج جستجو کمک کنه، مثل نمایش ستاره‌های نظرات یا باکس جستجوی لینک‌های سایت.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری